Kdyby Microsoft vyráběl auta

Na veletrhu COMDEX prý Bill Gates prohlásil: "Kdyby GM (General Motors) držel krok s technickým vývojem tak jako počítačový průmysl, jezdíme všichni v autech za 25$ a na galon benzínu ujedeme 1000 mil.

Veřejná odpověď pana Welche z GM:
Kdyby GM vyvinulo takovou technologii jako Microsoft, jezdili bychom v autech, která by měla následující vlastnosti:

Vaše auto by bez zjevného důvodu mělo minimálně dvakrát za den "crash".

Po každém překreslení čar na silnici byste museli koupit nové auto.

Příležitostně by se auto na dálnici bez zjevného důvodu zastavilo. To by se všeobecně respektovalo, nastartovalo by se a znovu pokračovalo v jízdě.

U jistých manévrů (např. levá zatáčka) by se auto občas zastavilo a nešlo by znovu nastartovat. V takovém případě by pomohla jen demontáž a nová montáž motoru.

V autě by mohla sedět jen jedna osoba, výjimkou by byla provedení 'AUTO95' nebo 'AutoNT', kde by se ale muselo za každé sedadlo zvlášť platit.

MacIntosh by vyráběl auta, která by byla poháněna slunečním světlem, byla by spolehlivá, pětkrát rychlejší a o polovinu lehčí. Fungovala by ale jen na 5% silnic.

Kontrolka tlaku oleje, teploty motoru a dobíjení baterie by byla nahrazena kontrolkou 'Generální Auto-Chyba'.

Nová sedadla by požadovala, aby všichni měli stejné zadnice.

Airbag by se ptal 'Jste si jist...?', než by se uvedl v cinnost.

Příležitostně by se zamčené auto nedalo odemknout. Dovnitř byste se dostali pouze následujícím trikem: zároveň tisknout kliku, otáčet klíčem a rukou se dotýkat antény.

GM by vás nutila koupit zároveň s každým autem sadu 'deLuxe' karet firmy Rand McNally (dceřinná společnost GM) ačkoliv by jste to nikdy nepotřebovali anebo nechtěli. Pokud byste nabídku nepřijali, jezdilo by vaše auto jen poloviční rychlostí (ne-li pomaleji) a GM by kvůli této záležitosti byla vyšetřována státními orgány.

Vždy po představení nového vozu by se museli všichni řidiči znovu učit řídit, protože žádný nový vůz by nefungoval tak, jako staré auto.

Volant automobilu by se večer před opuštěním vozidla odebíral a ráno znovu instaloval s použitím unikátní technologie plug-and-play. Někdy by se ovšem stávalo, že automobil po ránu bez zjevného důvoduodmítne volant přijmout.

Motor by se vypínal stisknutím tlačítka 'START'.



Zpět na zájmovou stranku Ondřeje Šipra.

Back to the hobby page of Ondrej Sipr.